E-ticaret sitelerinden alışveriş yaparken kullanıcıların site, kargolama ve ürünler hakkındaki yorumlarına dikkat etmeyen herhalde yoktur. Bu yorumlar üzerinden alışverişlerini şekillendiren kullanıcılar, en ufak olumsuz yorumla karşılaştıklarında yaptıkları alışverişten vazgeçtikleri gibi, mevzu bahis olan e-ticaret sitesi hakkında benzer eleştiriler getirmekten de çekinmiyorlar. Bu noktada tüketicileri manipüle ederek e-ticaret siteleri hakkında olumsuz bir önyargı oluşmasına sebep olan sahte kullanıcı deneyimlerine karşı e-ticaret devi Amazon savaş açtı.
Techcrunch’ta yer alan habere göre Amazon, site üzerindeki ürünlere sahte yorumlar yaparak kullanıcıları manipüle eden oluşumlara Nisan ayından bu yana izlediği yasal politikasını genişletmeye başladı. Perakende devi, Fiverr’ın mağaza uygulaması üzerinden Amazon’daki ürün yorumları aracılığıyla kullanıcıların kafasını karıştıran 1144 kişiyi dava etti.
Hazırlanan dava dosyasında davalılar kullanıcı isimleriyle yer alırken, Amazon bu kişilerin gerçek bilgilerinin dava dosyasında yer alması için baskı yapmaya devam ediyor. İşin boyutunun birkaç olumsuz yorumdan fazlası olduğuna inanan Amazon, bu kişilerin gerçek kimliklerine ve müşteri listelerine ulaşılması durumunda problemin çorap söküğü gibi çözüleceğini iddia ediyor.
Davanın boyutunun giderek büyümesi ve internet üzerindeki kişilik hakları göz önüne alındığında Amazon’u uzun bir süreç bekliyor. Gelişmeleri sitemiz üzerinden takip edebilirsiniz.