Açılış töreninde konuşan ve çağrı merkezlerinin yapısı nedeniyle engellilerin istihdamı için de olanak sunduğuna dikkat çeken Dinçer, Turkcell nezdinde tüm şirketlere çağrı merkezleri işgücünde engellilere verilen yerin artırılması çağrısında bulundu. Engelli çalışan oranının yüzde 50’ye çıkarılmasını istedi. İşkur’un değişen yapısına dikkat çeken Dinçer, kurumun yerel inisiyatiflerle birlikte hareket ettiğini ve yerel kalkınma yönünde iş gücünü eğitimine odaklandığını, meslek standartlarının belirlendiğini ve bu alanda yeni projelerin hayata geçmek üzere olduğunu belirtti.
Çağrı merkezlerine 110 milyon TL’lik yatırım
Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv ise törende yaptığı konuşmada, Erzurum’da 20 çalışan ile başlayan çağrı merkezi yolculuğunun 850 çalışanla uluslararası standartlarda bir merkez ortaya çıkardığına dikkat çekti. Diyarbakır Çağrı Merkezi’nin de uluslararası standartlara sahip olduğunu hatırlatan Ciliv, Eskişehir’de de İşkur ve yerel işbirlikleri ile yapılan takım oyunu ile bu merkezin yaratıldığını belirtti.Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Bahadır Pekkan ise, Anadolu’da ve yurtdışında çağrı merkezi yatırımı yapan ilk Türk şirketi olduklarına dikkat çekerek son on yılda 110 milyon TL’lik yatırım yaptıklarını dile getirdi. Global Bilgi’nin 5 bin 500 masa kapasitesi ve 7 bin 400 çalışanıyla Türkiye’de 50 milyon, Ukrayna ve Belarus’ta ise 10 milyondan fazla kişiye katma değerli hizmet sağladığını belirten Pekkan, “İstihdamın önem kazandığı, genç nüfusun fazla olduğu şehirlerde yatırımlarımızı sürdüreceğiz” diye konuştu.
Yıl sonuna kadar 500 bin müşteri kontağı hedefleniyor
İlk etapta Turkcell çağrılarının cevaplanacağı merkezde, 289’u müşteri temsilcisi olmak üzere toplam 315 kadrolu çalışan bulunuyor. 40 müşteri temsilcisinin oryantasyon eğitim süreci de devam ediyor. Yaş ortalamasının 25 olduğu merkezin çalışanlarının yüzde 70’i kadın, yüzde 30’u erkek müşteri temsilcilerinden oluşuyor. Çalışanların yüzde 45’i lise, yüzde 48’i üniversite mezunuyken, yüzde 7 oranında da üniversite öğrencisi istihdam ediliyor. Eskişehir Çağrı Merkezi’nde yılsonuna kadar ortalama aylık 500 bin müşteri kontağı ve 1 milyon 500 bin dakika üretim yapılması hedefleniyor.Yaklaşık bin 600 metrekare alan üzerine kurulu merkezde, operasyon merkezlerinin yanı sıra eğitim ve toplantı odaları yer alıyor.