YKB Kent etkileşimli
oyun projesi
Ürünleri ve proje ile ilgili bilgi veren UzakYakın Yöneticisi Erbil Yurdakul, ürünlerinin adının SmartCity[Banko] olduğunu, SmartCity’nin platformun, Banko’nun ise platformun bankacılık sektöründeki sürümünün adı olduğunu ifade etti. Bu platform üzerinde YKB Kent’in geliştirildiğini anlatan Yurdakul, şunları söyledi: “İki farklı aşama ve senaryodan oluşan oyun platformunda banka çalışanları sanal bir kent üzerinde bilgi toplama, iş akışı, fiyatlandırma ve sonuçlandırma gibi konuları oyun aracılığıyla pratik ediyor. Şehir merkezi, alışveriş ve eğlence merkezi, YK genel müdürlük binası, YK Bankacılık Akademisi gibi siber mekan ve binalar var. Çalışanlar, sosyal çevre ve yaşam kurma olanağına sahip oluyor. Çalışanlar ürün bilgilerini test edebiliyor ve birbirleriyle yarışabiliyor. Değişik ürün ve hizmet modellerine yönelik senaryolar yürütülüyor. Çalışanlar eğlenirken bir yandan da eğitim alıyor, bu eğlenirken öğrenme modelidir”. Yurdakul, 4 bin çalışanın oyunu oynadığını, 2 milyona yakın soru yanıtlama trafiğinin oluştuğunu açıkladı. Oyunda amaç eğlenmek de olsa çalışanların platform üzerinde yaptıkları tüm işlemler üst yönetim tarafından anlık takip ediliyor. Hangi şube ya da genel müdürlük çalışanının kaç soruya doğru cevap verdiği, hangi alanlarda hataya düştüğü ve eksik yanıt verdiği yönetim ekranı üzerinden görülebiliyor. Oyun, şirket içi bir sosyal ağ görevi de görüyor. Bilinmeyen soruların tekrarı öğrenmeyi pekiştiriyor.
“Platform her banka veya finans kuruluşuna uyarlanabilir”UzakYakın bu platformu yaygınlaştırmayı hedefliyor. Çağrı Kalaca, platformun her banka veya finans kuruluşunun kendi öncelikleri, ihtiyaçları ve hedef grupları doğrultusunda uyarlanabileceğini söylüyor. Kalaca, “Çalışanların gerçek hayatla da ilişkilendirerek eğlen-öğren modeliyle eğitmek isteyen her şirkete ve sektöre açığız. Telekomdan sigortaya GSM’den perakendeye kadar özellikle elemanları sahada olan sektörler de hedefimizde” dedi.