Çok sayısal cihaz yerine bütünleşik çözümlerİletişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte kurumların iletişim amaçlı çok sayıda donanım ve yazılım aracını bir arada kullanmaya başladığını belirten Microsoft Türkiye İş Üretkenliği Grubu Ürün Müdürü Atalay Aktaş, “Öte yandan, kurumlar açısından bakıldığında PC, mobil ve web ortamlarında çeşitli araçlarla zenginleşen bu iletişim, yönetim, güvenlik ve sürdürülebilirlik sorunlarını da beraberinde getiriyor. Yapılan bazı araştırmalar günümüzde bir çalışanın günde 7 farklı iletişim aracından ortalama 51 çağrı veya mesaj aldığını gösteriyor. Bu farklı araçlardan gelen çağrıları yönetmek çalışanlar için büyük zaman kaybına yol açıyor. Bir araştırma kişilerin, telefon aramasına ayırdıkları zamanın yüzde 50’sini arayacakları kişinin telefon numarasını bulmaya çalışarak harcadıklarını gösteriyor. Bu da çalışan açısından haftada 30 dakikalık zaman kaybına denk geliyor. Microsoft birleşik iletişim çözümleri, tüm bu karmaşaya bir düzen getirerek, özellikle çalışanların iletişim araçlarını bir arada ve daha verimli kullanabilmesini sağlıyor. Birden çok noktada ofisi bulunan şirketler açısından toplantı ve seyahat masraflarını azaltan Microsoft birleşik iletişim çözümleri, yolda geçen zaman kaybını da önleyerek kurumların verimliliğini önemli oranda artırıyor” şeklinde görüş belirtti.