80’li yıllarda söz edilmeye başlanan, 90’lı yıllarda ilk kez General Motors’un ürettiği 1150 adet elektrikli araba ile gündeme gelen elektrikli arabanın 1 milyon adet üretilmeden ekonomik hale gelemediği için gelişmeden kaldığını belirten Manas, bugünkü durumla ilgili olarak ise şu değerlendirmelerde bulundu: “Bugün, elektrikli araba ile tasarruf noktasına gidebilmek şu an için zor. Şu anda dizel ve benzinli arabalara göre elektrikli arabaları daha pahalıya geliyor. Renault’un gerçekleştirdiği elektrikli araba projesi de 1 milyon sayısına ulaşabilme konusunda fırsat sunabilir” dedi.
Yeni bir kavram geliyor
Şu anda motosiklet ve arabanın birleşiminde oluşan küçük ve yeni bir araç kavramı olduğunu belirten Manas, “Çünkü daha az enerji harcayacak daha küçük elektrik pillerle çalışabilecek araçlar yapmak amaçlanıyor. Bu nedenle sokaklarda 2-3 kişilik arabalar göreceğiz gelecekte” diye konuştu.
“Türkiye’de gelişim zaman alacak”
Türkiye’de elektrikli araba ile ilgili gelişmelere de değinen Manas, elektrikli araba ile ilgili olarak Türkiye’deki vergi sistemi nedeniyle ilerlemenin zor olduğunu dile getirdi. Türkiye’de vergi diliminin üçte birinin araç sahiplerinden geldiğini ifade eden Manas, “Devletin şu aşamada böyle bir vergiyi gözardı etmesi mümkün görünmüyor. Bu nedenle de elektrikli araba Türkiye’de çok hızlı bir şekilde ilerleme göstermeyebilir” diye konuştu.