Türkiye’de ve dünyada bu alanda mobil cihazlar son dönemde öncelik kazanmış durumda. Ayrıca iş zekâsı alanında da, sosyal iletişim ağlarından etkilenmelerin ön plana çıkacağı öngörülüyor. Ülkemizde iş zekâsı henüz hedeflenen noktada değil ancak bu alanda ciddi çalışmalar da mevcut. Önümüzdeki dönemde bu uygulamalara ilişkin gerçekleştirilen proje sayısının artacağı öngörülüyor. Sektörlerinde öncü kuruluşların çoğunda iş zekâsı önemli bir yere sahipken, KOBİ’lerde ise kullanım düzeyi halen yetersiz. KOBİ’lere uygun paketlerle gitmenin öneminin altı çiziliyor. İş zekâsı pazarının büyümesinde en dikkat çekici faktörlerden biri de, giderek daha fazla sektör tarafından tercih edilmesi olması gerçeği. SaaS’ın gelişmesinin de KOBİ’lerde iş zekâsı kullanımının artmasına yönelik etki edebileceği düşünülüyor.
Başarılı bir iş zekâsı projesi için bazı kritik noktalar var. İş zekâsı çözümlerini uygulamak isteyen şirketler, alanında deneyimli danışmanlık şirketleriyle çalışmalı. Proje için en uygun teknolojiyi seçmek, öte yandan da iş süreçlerini doğru kurgulamak gerekiyor. Ayrıca proje ekibinin yapılan işe güvenmesi kadar üst yönetimin de yalnızca proje ile kalmamakla birlikte kurum içerisinde iş zekâsı kültürünü de benimsemesi gerekiyor.
İş zekâsı sadece bugün değil gelecekle de ilgili bir kavram. İş zekâsı sadece pazardaki hareketlerle kurumun güncel durumunu izlemek değil; aynı zamanda geleceği öngörebilmek de.