Ne istediğini bilen müşterilerle karşı karşıyayız
Artık ne istediğini bilen, teknolojiyi yakından takip eden, tabiri caizse “kül yutturamayacağınız” bir müşteri/insan portföyü ile karşı karşıyayız. Eskiden ne verseniz onu alan bir kitlenin yerini, kendi talep ettiğini alan ve yeni talepler üreten bir müşteri var karşımızda. Özellikle sosyal medya bu noktada en kilit unsurlardan. Zira müşteri memnuniyeti ya da memnuniyetsizliği ya da marka algısı atılan birkaç tweet ya da Facebook paylaşımı ile ölçeklenebiliyor. Çağrı merkezleri de bu kapsamda sosyal medya ve benzeri iletişim yöntemleri için yeni iletişim kanalları açmak zorundalar.
Öte yandan bulut teknolojileri de çağrı merkezleri için donanım ve konumdan bağımsız BT çözümleri sunuyor. Bu da çağrı merkezlerinin daha düşük maliyetlerle daha esnek çözümler oluşturmalarını kolaylaştırıyor.