Müşteriler ile iletişimin kurulduğu ilk noktalardan biri olan çağrı merkezleri, kurumların imajlarını doğrudan etkileyen ve iş süreçlerini tetikleyen bir konuma sahip. Değişen talepleri anlamak, müşteri memnuniyetini sağlamak ve ölçümlemek, bildirilen şikâyetlere doğru ve hızlı bir şekilde çözüm sağlamak gibi önemli fonksiyonları içeriyor. Bulut mimariler üzerinde tutulan ve sosyal medyadan alınan bilgiler, şirketlerin hedef müşteri kitlesine yönelik hizmet sunabilmelerini, müşteri taleplerini anlamalarını, müşteri bağlılığını artırmalarını, olası krizlerin kısa zamanda çözülebilmesini, iletişim ve pazarlama kanallarının etkin bir şekilde kullanılabilmesini, kurum imajının zedelenmemesi için açık bir kanalın beslenmesini ve aksiyon alınabilmesini mümkün kılıyor.
Yazılım tabanlı santral sistemlerinin entegrasyon kolaylığı, müşteriye özel uygulamaları daha mümkün hale getiriyor. Bu da firmaların müşterilerini sadık tutmak, müşteri memnuniyetini artırmak ya da yeni ürünler tanıtmak, satmak için yaptığı kampanyaların maliyetinin doğru yere yönlendirilmesini sağlıyor. Aynı zamanda uzun zaman zarfında çağrı merkezleri üzerinden müşteri temsilcileri aracılığı ile verilen bazı hizmetler (anket aramaları, hoş geldin aramaları, kampanyalar vb.) teknolojinin gelişmesiyle beraber zaman ve maliyet tasarrufunu kanıtlıyor.
Asseco SEE Satış Müdürü Mutlu Akar