Çalışanların yüzde 60’ı tablet cihazları üzerinden şirket ağına erişmek ve özellikle ofis cihazlarına bağlanarak baskı almak istiyor. Şirketlerin yüzde 50’si mobil çalışanlarının hareket halindeyken kağıt üzerinden okumanın rahatlığından dolayı iş dosyalarını basmak istediğini belirtiyor. Mobil çalışanlar ofislerinde yer alan bir dokümana internet üzerinden uzaktan erişerek bulundukları ortamdaki bir yazıcıdan basabilmeyi talep ediyor. Şu an için her 5 çalışandan sadece 1’i mobil cihazları üzerinden baskı alabiliyor. Şu an şirketlerin yüzde 25’i mobil baskı üzerine inceleme ve araştırma yapıyor. Şirketlerin sadece yüzde 5’i mobil baskı kullanıyor. Müdürler ve IT yöneticileri mobil baskı trendini yakalamaya, çalışanlarına mobil cihazlardan baskı imkanı sağlamaya çalışıyor. Öte yandan, Xerox’un mobil çalışanların istedikleri her ortamda mobil cihazlarından baskı alabilmelerini sağlamak için Xerox Mobile Print adlı bir uygulaması bulunuyor.
Uygulama indirmeye ilgi artıyor
Akıllı telefon ve tablet bilgisayar kullananlar, yüzde 36 oranında e-posta gönderip almak, yüzde 35 oranında internette surf yapmak, yüzde 12 oranında okuma amaçlı ve yüzde 7 oranında da video seyretmek için bu cihazları kullanıyor. Akıllı telefon ve tablet cihazlardan 2012 yılı itibarı ile 30.1 milyar olan uygulama indirme miktarının, 2016 yılına gelindiğinde 300 milyar uygulamaya ulaşması bekleniyor.
Dünya genelinde yapılan araştırmalar, mobil teknolojilerin gelişimi ile beraber yaygınlaşan ofisten bağımsız çalışma modellerinin giderek artacağını gösteriyor. Şirketler, mobil çalışma koşullarını sadece sık seyahat eden çalışanlarına değil diğer ofis çalışanlarına da sunmayı planlıyor. Özellikle işe geliş gidişlerde yaşanan trafik sorunu ile kaybedilen zamanı ve çalışma enerjisini geri kazanmak isteyen şirketler bu yaklaşımı normal ofis çalışanlarına da sunmayı düşünüyor. Buna yönelik yeni İK stratejileri ve uygulamaların önümüzdeki dönemin en çok konuşulacak konuları arasında yer alacağı söyleniyor.