Yeni neslin bu alanı sevdiğini, uyum ve öğrenme becerilerinin yüksek olduğunu söyleyen Positive A Digital Approach Kurucu Ortağı Caner Istı’ya göre ise dijital pazarlama stratejilerini oluşturacak analistler, kullanıcı deneyimi uzmanları ve tasarımcıları en çok aranan pozisyonlar arasında yer alıyor. Yine de, bu alanlar arasındaki farkların henüz şirketler ve kişiler tarafından doğru algılanamadığını hatırlatan Caner Istı, “Şirketlerin omni-kanal dönüşümünde süreci yönetecek danışman ve yöneticilere ihtiyaç da yüksek seviyede” yorumunu yaptı.
Okuldayken çalışmak gerek
Dijital pazarlamada eğitim sürecinde elde edilen deneyim, yaratıcılık, ayrıca İngilizce bilgisi, takım çalışmasına yatkınlık, yeni iş yaklaşımlarını yakından takip etmek, Microsoft Office programlarına hakim olmak ve arama motorları reklam süreçlerini iyi bilmek temel gereklilikler. İş görüşmelerinde ise adayın belirttiği özellikleri ile deneyimlerinin uyumunu ve kişinin işe ne derecede hakim olduğunu anlamaya yönelik sorular soruluyor. Öte yandan, Yenibiris.com’da son 6 aydaki başvurular da yüzde 48 arttı. En çok ilan verilen pozisyonlar ise şöyle sıralanıyor:
1-Mobil Yazılım Uzmanı
2-Sosyal Medya Uzmanı
3-Web Tasarım Uzmanı
4-Dijital Pazarlama Uzmanı
5-SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Uzmanı
6-Sosyal Medya Yöneticisi
7-Adwords Hesap Yöneticisi
8-Web Tasarım Eğitmeni
9-Dijital Pazarlama Müdürü
10-SEO Yöneticisi