Rekabet giderek kızışıyor
Finans, tüm kurumların ana merkezinde yer aldığı için bu konudaki e-dönüşüm faaliyetleri tüm firmaları ilgilendiriyor. Bu da müşteri odaklı hareket eden tüm firmaların iştahını kabartıyor. “Bunu e-fatura ilk ortaya çıktığındaki entegratör firma sayısı ile şu anki sayıları kıyaslayıp görebiliriz” örneğini veren Karslı’ya göre, özellikle bankaların da olduğunu düşündüğümüzde, bu kadar çok oyuncunun olduğu bir ortamda rekabet kaçınılmaz. “Başlangıçta liralar seviyesinde olan fiyat hesaplama kriterleri, artık kuruşlar seviyesinin altına gerilemiş durumda” diyen Karslı’ya göre, bu fiyatlar artık doygunluğa ulaştığı ve daha aşağıya düşmesi mümkün olmayacağı için firmalar rekabeti güçlendirmek için operasyon maliyetlerini minimize etmeli ve ellerindeki müşterilere katma değerli farklı servisler sunmalı. Karslı, 2016 yılı beklentilerini de şöyle anlattı:
“Rekabetin bu denli kızıştığı ortamda biz, kendi müşterilerimize ve e-dönüşüm hizmeti veren sağlayıcı firmaların müşterilerine kağıtsız ortamı teşvik edecek, e-postalarıyla boğuşmalarına gerek bırakmayan katma değerli iş uygulamaları geliştirmeye devam edeceğiz. Ayrıca bu uygulamaları, müşterilerimiz kuruluma gerek duymadan, lisans ücreti ödemeden bulut ortamından anında kullanabilirler.”