Şekil 2: Yazar, uzaktadır. Siz, ona, yayınevinin sitesinden ulaşırsınız. Yazar, size öteden imza atar. Güzel sözler yazar. Bunu eposta olarak alırsınız. Ve yukardaki gibi yaparsınız. Bu da e-imzalı yazar şeysi.
Şekil 3: Yazar, uzaklardadır. Kaç binlerce hayranı vardır. Hepsiyle tek tek uğraşamaz. Pardon! Bir tane imza atar. Güzel laflar yazar. Bu görüntü, “yazardan imzalı kitap” isteyenlerin adresine yollanır. Hop, herkesin bir imzası oldu. Bu kitlesel sınai üretim e-imzalı yazar şeysi, süper starlara uygun.
Süperin de süper starı David Beckham da “otobiyografisi”ni New York, Londra, Sao Paolo ve Haydarabad’ta (Hindistan) “Londra saat ayarına göre” Facebook üzerinden imzalama projesiyle karşımızda. İsteyenler, Facebook Dijital Stadyumu’nda David’e soru sormak üzere onun karşısında. Kitap yayıncılığında bir ilk.
İki yıldır yerel düzeyde hoşluk etkinliği olarak yapılagelen bu e-imza işini HarperCollins gibi uluslararası bir yayınevi benimseyiverdi. Beckham’ı da Harper bastı zaten. Bundan sonra, bu işin teknolojisini geliştiren Authography şirketine dur durak yok. (Yazar anlamına “author,” yazı çizi anlamına “graphy” sözcüklerinden, “authograph” yani yazarın imzalı ithafı anlamına yeni uyduruk sözcük).