Bilginin çığ gibi artması ve boğulma etkisi yaratmasına karşılık kurumlar; orta-uzun vadeli kurumsal içerik yönetim stratejilerini oluşturup, bu stratejileri uygun plan ve teknolojileri uygulamaya almadıkları sürece giderek zorlanacak ve rekabette geri kaldıklarını fark edecekler. Çünkü yapısal olmayan verilerin organizasyonlardaki payı yüzde 80 ve genel olarak sadece yüzde 10’u yönetiliyor. Günümüzde en büyük güç bilgi ve ancak bilgi varlıklarını yönetebilenler fark yaratabilecekler.
Kurumsal içerik yönetimi tek bir olgu olarak görünmekle birlikte gerçekte çeşitli teknolojilerin bir araya gelmesi ile oluşan bir aile aslında. Bu teknolojilerin iyi düzenlendiği durumlarda, her bir bileşenin etkinliği daha ileri seviyeye taşınarak kişilerle, iş içeriğinin ve süreçlerin etkileşimini güçlendirilir. Öte yandan bu sistemleri her ölçekte şirketin kullanması uzmanlarca tavsiye ediliyor. KOBİ ölçeğinde olan şirketler dahi son dönemin moda kavramları etkinlik ve verimlilik adına mutlaka bu alana yönlenmeliler.