Günümüzde bilgiye daha hızlı ulaşma ve süreçlerin daha çabuk ve verimli olmasını sağlayan uygulamaların ön plana çıktığını da ifade eden Bülent Dal, bu konuda ise şunları söyledi:
“Yine bir örnek verecek olursak her şeyin çevrimiçi olmadığını artık birtakım işlerinizi bu uygulamalarla çevrimdışı olarak da gerçekleştirebileceğinizi söylememiz hata olmaz. Siz uygulama ile ihtiyacınız olan tüm veriyi topluyor ve internete erişemediğiniz uçak gibi yerlerde bu verileri kullanıp analizinizi aynı şekilde yapabiliyorsunuz. Bu uygulamamız sektörel olarak çok takdir gördü ve App Store’da Apple tarafından önerilen tek markanın Microstrategy olmasını sağladı.”
Sosyal ağlar yepyeni bir dünya
Bugün sosyal ağlar üzerinde bir milyara yakın kişinin bilgilerini paylaştığına değinen Bülent Dal, “Bu kullanıcılar bilgileriyle birlikte sürekli olarak sosyal ağlarda canlı bir şekilde yer alıyor. Bu da bizler için önemli fırsatlar sunuyor. Bizim Wisdom isimli uygulamamız gibi Facebook üzerindeki bilgileri anlamlı hale getiren uygulamalar kurum ve kuruluşların sosyal ağlarda elini güçlendiriyor. Facebook üzerinde en çok taraftarı olan spor kulübü olan FC Barcelona, bu uygulamaları kullanarak taraftarları hakkında güncel bilgiler topluyor ve onlara yönelik etkinlikler düzenleyebiliyor” şeklinde görüş belirtti.
Artık ciddi bir CRM altyapısı, veritabanı ya da veri ambarı olmadan bu uygulamalar üzerinden anlamlı verilere kolaylıkla ulaşıldığının altını çizen, Bülent Dal, “Veri kalitesi ve veri zenginleştirmesi tarafında çalışan ürünler de var ve bunlar tekilleştirme olanağı sunuyor. Yapılandırılmamış veri tarafından Ar-Ge çalışmaları da yapılıyor. Verinin artmasıyla suistimal tespitinden ürüne yöneltmeye kadar çeşitli bilgiler sunmanız gerekiyor. Böylece bu ürünler de bilgiye dayalı yönetim kültürünü desteklemiş oluyor” diye sözlerini bitirdi.