• Esnek çalışma saatleri mi, statü mü?: Türkiye’deki katılımcıların yüzde 25’i kendi işinin patronu olmanın getirdiği konumdan hoşlanıyor. Küreselde ise bu oran yüzde 12. Kendi işini kurmak istemelerinin ikinci büyük faktörü de yüzde 24 oranla işletme sahibi olmanın getirdiği esnek çalışma saatleri. Bu da küresel sonuçlarda yüzde 41 olan katılımcı tercihinin neredeyse yarısı. Yani Türkiye’de iz bırakmak önemliyken, esnek çalışma saatleri statünün getirdiği avantajların sadece bir parçası.
• Öğrenciler kendi işini kurmaya daha yatkın: Türkiye’de her beş katılımcıdan biri kendi işini kurmadan önce henüz öğrenci olduğunu söylüyor. Küreselde bu oranın yüzde 12 olduğu göz önüne alındığında, Türkiye’deki öğrenciler mezun olduktan sonra kendi işini kurmaya neredeyse iki kat daha yatkın. Bu arada, kendi işinin kurmak isteyenler sadece öğrenciler de değil. Türkiye’den katılımcıların yüzde 51’i kendi işlerini kurmadan önce başkası için çalıştığını söylüyor. Küresel ortalama ise yüzde 46.
• Web siteleri ve sosyal medya en çok tercih edilen çevrimiçi kanallar: Türkiye’den katılımcıların yüzde 38’i müşterilerinin çevrimiçi kanallar arasından en fazla resmi web sitelerinden etkilendiğini söylüyor. Küresel bazda bu görüşü belirtenler ise katılımcıların yalnızca yüzde 26’sı. Yüzde 37 oranla sosyal medya da en çok tercih edilen kanallarda ikinci sırada. Sonuçlar genel olarak yerel işletmelerin web sitesi ile dijital varlıklarını oluşturarak, bunu da sosyal medya platformları ile destekleyerek rekabet avantajı kazanabileceğini gösteriyor.