Elektronik Alma Haberi Özel Hizmeti sayesinde alma/ödeme haber kartının kabulde düzenlenmesi, gönderi ile birlikte taşınması, alıcıya teslimde imza ettirilmesi, göndericiye geri gönderilmesi süreçleri ortadan kaldırılıyor. Bunun yerine, kabulde göndericinin e-posta adresi kaydediliyor, alıcıya teslimde PTT’de kalan dağıtım teslim cihet listesi veya belgesi üzerine ıslak imza alınıyor, teslime ilişkin sisteme girilen bilgiler ise doküman formatı ile göndericinin e-posta adresine iletiliyor. Böylece bürokrasi ve kırtasiyeciliği azaltan bir uygulama hizmete sunuluyor.
Elektronik Alma Haberi Özel Hizmeti’nde gönderici e-posta adresinin tam ve doğru olarak yazılması, 0,80 TL ek ücret ödenmesi ve bu hizmetin yurtiçi varışlı kayıtlı (Taahhütlü, APS Kurye, Posta Kargosu ve Kargo) gönderiler için talep edilmesi yeterli. Kayıtsız gönderilerde ise Elektronik Alma Haberi Özel Hizmeti verilmiyor.