Bu sıra dışı dünya turunun son uçuşunu gerçekleştiren Bertrand Piccard, Abu Dabi’ye inişinin ardından şunları dile getirdi: “Bu, sadece havacılık alanında değil, enerji alanında da tarihi bir ilk. Eminim ki 10 yıl içerisinde 50 kişilik güneş enerjisiyle şarj olan elektrikli uçakların kısa ve orta mesafede uçuşları gerçekleştirdiklerine şahitlik edeceğiz. Ama bu yeterli değil. Bugün Solar Impulse’ta kullandığımız temiz teknolojiler gündelik hayatımıza entegre edilebilir ve böylece çok karlı bir şekilde karbon emisyonunu yarı yarıya azaltabiliriz. Solar Impulse sadece bir başlangıçtı, şimdi bunu daha da ileriye taşıma vakti”. Güneş enerjisiyle dünya turunu tamamlayan Bertrand Piccard ve André Borschberg, yaşam kalitesini artıran yeni nesil, temiz teknolojilerin kullanımını teşvik etmek için çalışmalarına devam ediyor. Öncelikle “future is clean” (gelecek temiz) inisiyatifi kapsamında Temiz Teknolojiler Uluslararası Komitesi’ni kurarak hükümetlere ve şirketlere enerji politikaları hakkında bağımsız ve güvenilir bir danışmanlık sunmayı hedefliyorlar.
Ayrıca Solar Impulse mühendislik ekibi yüksek dayanıklılığa sahip, yüksek irtifalarda aylarca uçabilen, pilotsuz hava araçları üretmek üzere çalışmalarını sürdürüyor. Bu proje başarıya ulaştığında çok büyük çaplı katma değer sağlayan hizmetler verilebilecek ve bugün uyduların sağladığı hizmetler çok daha esnek ve sürdürülebilir bir şekilde sunulmaya başlanacak. 9 Mart 2015’te André Borschberg’in pilot koltuğunda oturduğu Solar Impulse, Abu Dabi’den tarihi dünya turuna başladı. Sadece güneş enerjisiyle şarj olan elektrikli, solo hava aracını Piccard ve Borschberg sırayla kullanarak tam 17 uçuş gerçekleştirdiler ve 40 bin km’den fazla yol kat ettiler. Asya, Pasifik Okyanusu, Amerika, Atlantik Okyanusu, Akdeniz ve Orta Doğu üzerinden dünya turunu tamamladılar. Dünya Hava Sporları Örgütü tarafından Piccard ve Borschberg’in bu tarihi dünya turuyla şimdiye dek 19 rekora imza attıkları açıklandı. Bunlar arasında Borschberg’in kontrolünde Japonya’dan Hawaii’ye, Pasifik Okyanusu üzerinde 5 gece ve 5 gün hiç durmadan yaptığı uçuş ile bir solo uçağın en uzun süre havada kalış rekoru ve Piccard’ın güneş enerjisiyle çalışan hava aracıyla ilk kez Atlantik Okyanusu’nu geçişi yer alıyor.