Önümüzdeki yıllarda finans sektöründe, özellikle bireysel bankacılıkta rekabet, artık iş yaşamına atılmış Y kuşağı gençlerini müşteri olarak kazanmak ve tutmak alanında gerçekleşecek. “Y kuşağı aldıkları hizmetin hızlı, kişiye özel, anında ve her yerden ulaşılabilir olmasını talep etmekte ve banka şubesine gitmeyi tercih etmemekte” yorumunu yapan Alkanlı’ya göre, bu durum bankalardan alınan ürün ve hizmetler için geçerli olduğu gibi hem diğer finans sektörü kuruluşlarından, hem de diğer sektörlerden alınan ürün ve hizmetler için de geçerli. Bu nedenle Alkanlı, finans sektörü oyuncularının yeni müşteri kazanmak için Y kuşağının beklentilerini karşılayacak hizmetleri mobil çözümlerle sunması ve kurum ile müşteri arasındaki ilişkiden şubeyi ve aracıları çıkaracak iş modelleri üzerinde çalışması, müşteri ilişkileri süreçlerini ve teknolojilerini dönüşümü destekleyecek şekilde güncellemesi gerektiği kanısında. Çünkü Alkanlı’ya göre, bu yönde çalışmalarını başlatmamış veya sürdürmeyen kurumlar, orta ve uzun vadede özel alanlara sıkışmaya mecbur kalacaklar.