İnsan kaynaklarında teknoloji desteği ne kadar fazla olursa yöneticiler o kadar verimli olabiliyor, süreçler daha hızlı ilerliyor, çalışan yararına daha iyi uygulamalar geliştirilebiliyor. Doğru teknoloji kullanan ekiplerin sektörde üstünlük yakaladığını belirten Hugent İş Geliştirme Direktörü Özlem Veryeri Taşkaya konu ile ilgili şu yorumu yapıyor: ”Teknoloji kullanımı artık her departman ve her çalışan için zorunlu. Bundan İK’yı ayrı tutmak mümkün değil. İnsan Kaynakları’nın asıl hedefi, çalışan için kullanılacak standartların ve sistemlerin mümkün olan en verimli ve iyi şekilde kullanılmasını sağlamak, dolayısıyla teknoloji kullanımı bu açıdan baktığımızda olmazsa olmaz bir süreç. Bu nedenle 2013’te İK yazılımlarının ya da bütünleşik yazılımların İK modüllerinin şirketlerdeki kullanımında artış olmasını bekliyoruz. Aynı şekilde insan kaynakları yetkililerinin sosyal medyadaki farklı mecraların kullanımını artırmalarını ve var olanları da daha aktif bir şekilde kullanmalarını bekliyoruz.”
İK’nın teknoloji kullanımına örnek olarak; bordro ve özlük işlerinin yürütülmesinde kullanılan yazılımlar, diğer İK süreçlerinin bütünleştirildiği (performans, ücretlendirme, personel bilgileri vb.) İK yazılımları, duyuruların ve bilgilendirmelerin ya da yeni pozisyonların şirket içinde duyurulduğu internal sistemler, yine ağırlıklı olarak işe alıma hizmet eden tüm sosyal medya mecralarını verilebilir.