“Bir fikrim var demek tabi ki yetmiyor. Dijital girişimci öncelikle sabırlı, azimli olmalı. Ticari zekaya sahip olmalı, müşteriyi-pazarı iyi bilmeli. Hayal gücü yüksek ve iş bitirici olmalı. İç ve dış motivasyonunun yüksek olması gerekiyor. Yatırımcılar, öncelikle fikrinizi gerçekleştirip gerçekleştiremeyeceğinize de bakar. Ve en önemlisi, doğru zamanda doğru yerde olunmalı. Bazen bu bile tek başına en önemli neden olabilir bir girişimin hayat bulması için.”
Kamu önemli çalışmalara imza atıyor
Başbakan Binali Yıldırım yakın zamanda "Dijital Kalkınma Seferberliği" başlatmıştı. Bunu değerli bulduğunu dile getirerek, kamu tarafında bu yönde ciddi çalışmalar yapıldığına dikkat çeken Yelda İpekli’ye göre, bunun yanında iş dünyası ve sivil toplum da elini taşın altına koymuş durumda. Melek yatırımcı ağları, sosyal buluş ağları bu eksende birçok girişime destek veriyor. Sadece yatırım desteği değil, girişimcilere sosyal destekleri de sağlıyorlar. Sağlıklı girişimlerin ortaya çıkması için bu da olmazsa olmaz. Bu ortamda atılması gereken özendirici adımları ise Yelda İpekli şöyle anlattı:
“Dijital kalkınmaya öncelik verilmeli. Bakınız dijital dünyadaki büyüme oranları yüzde 30-40'lar arasında gerçekleşiyor. Bu büyümeyi, sosyal medya uygulamalarında, artan veri miktarında, uygulama ve içeriklerde görmemiz mümkün. Ülkelerin refah düzeyinin dijital okur-yazarlıkla ölçülmeye başlandığı 21. yüzyılda, yeni kuşağın dijital bilgi-becerilerini azami ölçüde geliştirmeliyiz. Başta eğitim olmak üzere, yeni nesil dijital girişimcilik ekosisteminin kurulması için her türlü destek sağlanmalı. Bunun için de kamu, sivil toplum ve özel sektör daha fazla zaman ve çaba sarfetmek zorunda.”