Citrix’in sunduğu Citrix Analytics çözümünde, kullanıcılar; uygulama performansı ve kullanımı hakkında kapsamlı bir fikir elde etmek için Citrix ortamlarındaki ağ trafiği, kullanıcılar, dosyalar ve uç noktalar üzerindeki bilgileri benzersiz bir şekilde toplayıp ilişkilendirebiliyor. Yönlendirilmiş eylemler yoluyla öngörüye dayalı veri analizi sağlayan Citrix, ürünleri aracılığıyla, "bulunması zor bilgileri" su yüzüne çıkarmak için gelişmiş algoritmalar ve makine öğrenimi kullanıp, bu bilgiler ışığında harekete geçiriyor. Citrix Analytics, günümüzün karmaşık ve çok yönlü IT ortamını desteklemek için çalışıyor.
Citrix Analytics ilk kez geçen yılki Synergy 2017 etkinliğinde kamuoyuna duyurulmuştu. Geçen bir yıl içinde Citrix Analytics, yaygın şekilde kullanılıyor. Alınan geri bildirimlerle çözüm sürekli geliştiriliyor. Bu geribildirimlerle, veri taşıma ve ilk kullanım deneyiminde kolaylıklar sağlandı.
Citrix Analytics'in önümüzdeki dönem ele alacağı ilk zorluklardan biri, işi olumsuz etkileyen pek çok şeyin arkasındaki kötü niyetli kullanıcıları tanımlamak ve durdurmak. İleriye dönük olarak ise uygulama performansı ve kullanımı/işlemleri alanında gelişmiş algoritmaları ve makine öğrenimini uygulamaya koymayı hedefliyor.