Türkiye pazarının potansiyelinin, TEC iş modeli açısından benzersiz olduğunu söyleyen Aftahi’ye göre, bir taraftan hızla büyüyen sanayi ve yeni iş süreçlerin benimsenmesi, diğer taraftan çoğu Türkiye dışında tanınmayan yerel çözüm sağlayıcıların sayılarındaki artış bunda pay sahibi. TEC Türkiye, Kanada merkeze bağlı. Platform ve teknik bilgi birikimi ise zamanla transfer edilecek. Aftahi, “TEC Türkiye, TEC merkez veritabanını kullanacak ve ona katkıda bulunacak. Bu ayrıca, Türkiye dışında faaliyet göstermek ve iş almak isteyen Türk sağlayıcılar için de fırsatlar sunacak” dedi. TEC Türkiye’nin kısa vadede hedefi, Türkçe internet sitesinin duyurulmasından sonra, siteyi yerel içerikle zenginleştirmek. Aftahi bunu da işbirlikleriyle yapabileceklerini söyledi. Bir taraftan da, değerlendirme merkezlerinin açılması ile, yerel tedarikçiler ve hizmet sağlayıcılarla karşılaştırma yapma imkanı sunulacak. Aftahi uzun vadede vizyonlarını ise, ‘yazılım alım ve tedarikçi karar vericiler için Türkiye’de fiili bir platform olmak’ şeklinde özetledi.
Tarafsız bir platform
TEC, geniş bir ürün yelpazesine sahip. Satıcı hizmetleri başlığında Aftahi, veritabanlarında bulunan ve Türkiye pazarına uygun bilgileri Türkçe portala aktaracaklarını söyledi. Ayrıca yeni satıcılar, yerel veya küresel şirketlerin Türkiye iş ortakları da veritabanına eklenecek. Tarafsız bir platform ve hizmetler bütünü sağladıklarına işaret eden Aftahi, herhangi bir satıcı veya hizmet sağlayıcıyı diğerinin üstüne koyamayacaklarının altını çizdi. Aftahi ekledi: “TEC portalı tüm kullanıcılar ve hizmet sağlayıcılara açıktır.” Türk şirketlerinin bu yapıya ulaşması portal üzerinden veya [email protected] adresine gönderecekleri e-posta ile olabilecek. Aftahi, yakında İstanbul’da, kendilerine Türkiye BT sektörü yetkilileri ile tanışma fırsatı verecek bir dizi etkinlik düzenlemeyi planladıklarını da hatırlattı.