Bankacılık ve finans sektöründe oluşturulan regülasyonlar dijital dönüşüm kapsamında pek çok ürün ve hizmet için arz/talep yaratıyor. Bu da BT alanında çalışan firmalar açısından olumlu. Öte yandan, finans ve bilişim teknolojileri bu sayede bir sinerji yaratarak yeni açılımlar geliştirebiliyor. “Mobil bankacılık ve sayısal ekonomi ile birlikte artan e-ticaret kavramlarına yönelik düzenlemeler hem ilgili sektörlerin gelişimine hem de bir düzen içerisinde işlemesine destek olacak” yorumunu yapan Yaser Aras, finans sektöründe rekabeti ve hedeflerini şöyle anlattı:
4.5G etkisini gösterecek
“Finans ve bankacılık sektörleri sürekli olarak dijital değişikliğin içerisinde. Finans ve bankacılığın dijital dönüşümü, sadece bu sektörlerin müşteriye bire bir ilişkili kısmının dönüşmesi anlamına gelmiyor. Kurumlarda pek çok fonksiyonun da dijitalleşmesi anlamına geliyor. Dijital dönüşüm finans sektörünü rekabette öne taşıyor. Biz de bu doğrultuda stratejiler geliştirerek portföyümüzde bulunan Kurumsal Kaynak Planlama (ERP), Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), İş Zekası (BI), Büyük Veri Analizi (Big Data) gibi kurumsal uygulamalarda endüstrinin önde gelen tedarikçileriyle iş ortaklıklarımız ile çözümler sunuyoruz.”
2016 yılında hizmete girecek 4.5G mobil internet hizmetleri, tüm BT pazarının mobile yaklaşımını değiştirecek. “3G ile yaşanan sıçramanın ötesinde bir sıçrama yaşayacak mobil iletişimle iş süreçlerinin mobile taşınmasında da ivme bekliyoruz” yorumunu yapan Aras, bu sebeple 2016 ve sonrasında mobil uygulamalar, mobil iş çözümleri ve bulut veri depolama sistemlerinin yükselen değere dönüşeceği kanısında. Aras, beklentilerini şöyle anlattı:
“2016’da veri merkezi pazarının toplam BT pazarının üzerindeki büyüme trendini sürdüreceğini öngörüyoruz. Bunun en önemli nedeni şirketlerin içerisindeki yeni nesil BT yöneticilerinin bu işin çekirdeğinden gelen, operasyonel BT ile uğraşmak yerine, stratejik BT faaliyetleri yürütmek isteyen bilinçli profesyonellerden oluşması. Dolayısıyla veri hizmetlerini dış kaynak olarak satın almak artık şirketler için doğal bir yaklaşım oldu.”