Mobil ödeme ise, ödeme sistemleri pazarında yaşanan değişimi tetikleyen inovasyonlardan biri. Bu değişim, tabi ki kazançlı ödeme sistemleri pazarına yeni oyuncuların katılmasına da aracılık ediyor. Aynı zamanda pazardaki mevcut oyuncular da güçlü konumlarını korumak için çaba gösteriyorlar.
Bu değişimin kalbinde, tüketici davranışlarının merkezi haline gelmiş olan teknolojinin, özellikle de mobil teknolojinin öneminin artması yatıyor. Tüketicilere yeni çözümler sunmak bir zorunluluk haline gelirken, bu ihtiyaca getirilecek çözümlerin omurgasını da perakendecilerin yeni tür ödeme çözümleri sunabilecek hale gelmesini sağlamak oluşturuyor.
İhtiyaçların ve beklentilerin sürekli olarak arttığı müşteri odaklı bu pazarda, teknolojik kabiliyetler ve tüketici beklentileri arasında hâlâ büyük bir fark bulunduğunu vurgulayan Kıvanç Onan; “Ödeme şekillerimizi değiştiren ve değiştirmeye devam edecek olan mobil ve dijital ödeme sistemleri konusunda şimdilik henüz işin çok başındayız” yorumunu yaptı. Onan, şu detayları paylaştı:
“Bütün ödemelerin masaüstünden yapıldığı bir dünyadan, hemen hemen tüm cihazlardan yapıldığı bir dünyaya geçiyoruz. Dünyada ve Türkiye’de artık kullanıcılar online alışverişte mobil cihazlarını kullanmayı tercih ediyorlar. Avrupa’daki online alışveriş yapanların yüzde 33’ü mobili tercih ediyor. Türkiye’de de benzer oranlar söz konusu ve daha da artabilir. Ancak Türkiye’de e-ticaret platformları mobil için optimize edilmiş alternatifler sunmakta biraz geri kalmış durumda. Biz PayPal olarak ödeme altyapısı sağladığımız platformlarda, PayPal ile ödeme seçeneğini tercih eden kullanıcılar için kendi mobil alanımıza yönlendiriyor ve mobil için optimize edilmiş bir platformda işlemlerini tamamlamalarını sağlıyoruz.”