Yapılan farklı araştırmalara göre, kullanıcıların yüzde 25’i uygulamayı indirip bir kez açtıktan sonra hiçbir zaman geri dönüp uygulamayı yeniden kullanmıyor. Yüzde 60’ından fazlası ise toplam 10 kez dahi açmadan uygulamayı terk ediyor. Buna karşılık, uygulama pazarında önemli bir gelir fırsatı şirketleri bekliyor. ABD pazarında mobil satışların yüzde 71’i uygulama içerisinden gelirken, Nielsen verilerine göre, ayda 30 saatimizi uygulamalar içerisinde harcıyoruz. Ama uygulama kullanıcıları, diğer mobil kullanıcılardan çok daha fazla ürün araması gerçekleştirirken, daha fazla satın alma yapıyor. Uygulama içerisindeki ürün sayfasının görüntülenme ve satın alma oranı, ortalama bir mobil kullanıcıdan 3 kat daha fazla.
Uygulama pazarlama uzmanlarının birçoğunun yeniden hedefleme yöntemlerini kullandığını dile getiren Can Tunçer, yatırım dönüşünü (ROI) garanti eden çözümlerin, dönüşüm oranlarını artırmada tercih edilmesi gerektiğini vurguladı.