Fütüristik bilimkurgudan gerçek yaşama transfer hızlı: Singapur limanındaki terminaller arasındaki yük taşımacılığını da otonom kamyonların yapması için İsveçli Scania ve Japon Toyota Tsusho, Singapur Ulaştırma Bakanlığı’yla sözleşme imzaladı. Özellikle Scania, ülkedaşı Ericsson’la ortaklaşa, 4G ve 5G teknolojisiyle ulaşımı bağdaştırma çalışmalarıyla tanınıyor.
Şirketler, Singapur Limanı’nın koşullarına uygun kamyon prototipi geliştirecek. Ancak, şöyle bir şıklık var: Kamyon konvoyunun başında şöförlü bir kamyon olacak. Ardındaki 3 tane şöförsüz kamyon, onu WiFi iletişimle takip edecek.
Singapur Limanı’ndaki deneme, Ocak 2017 – Aralık 2019 arasında olacak. Kamyonların tasarımı, denenmesi, sürüşlerin optimum hale getirilmesine bir yıl zaman ayrıldı. Bu süreçte hangi şirket “daha başarılı” olursa, ikinci deneme dönemine o davet edilecek. Bu dönemde Liman’da 10 kilometrelik bir test sürüş yolu ayrılacak. Singapur’da yük taşımacılığını daha ucuza, daha hızlı ve “insansız” yapma fikriyle 2014’te Singapur Otonom Karayolu Ulaşımı Komitesi (CARTS) kurulmuştu.