Servis altyapısından kanal yapısına uzanan yeniden yapılanma
Gerçekleştirdikleri yeniden yapılanmada en önemli başlığın ürüne katma değerin yansıdığı servis altyapısı olduğunu vurgulayan Çakmakçı, tüketiciye yerinde hizmet sunduklarını ve 81 ili kapsar hale geldiklerini belirtti. Tüketicinin bulunduğu noktada en geç ertesi gün hizmet sunabildiklerini vurgulayan Çakmakçı, bunun da tüketicilerde güven oluşturduğunu ifade etti. Yeniden yapılanmada ikinci başlığı ekiplerin oluşturduğunu belirten Çakmakçı, “İstihdamımızı iki buçuk katına çıkardık. Yepyeni bir kanal yapılanmamız var. KOBİ’lere gitmeye başladık. Orada yeni kanal programları geliştirdik. Kanal programlarını ve satışlarımızı destekleyecek Eskişehir, Mersin ve İzmir’de satış ekipleri oluşturduk. Kanalda orta ve küçük çaplı bayilerden sorumlu olan satış ekiplerimiz oluştu. Bu ekipler birebir o şirketlerle çalışırken bir de bölgesel kampanyalar kurguladık. Bu çok ciddi bir ivme kazandırdı. Ayrıca geçen yıl TTNET ile gerçekleştirdiğimiz tüketici kampanyası da Anadolu’daki bilinirliğimizi ve büyümemizi artıran önemli etken oldu” dedi.
Perakende tarafında da farklı bir strateji ile ürünlerini hipermarketlere taşıdıklarını da belirten Çakmakçı, “Daha önce çalışmadığımız hipermarketlere girdik. Migros, Tesco-Kipa, Carrefour, Metro Cash&Carry gibi hipermarketlerde satıştayız. Bu noktada da bizim önceliğimiz uzun süreli sürdürülebilir işbirliği” dedi.
2011’de Dell tabletler Türkiye pazarında olacak
Dell olarak tablet pazarında dünyada tanıtımı yapılmış iki ürünleri olduğunu belirten Çakmakçı, Dell olarak Android pazarında olacaklarını belirterek, yeni tablet ürünlerle ilgili şöyle konuştu: “Tabletlerimizden biri Dell Streak 5 inç android tablet bilgisayar. Hem mobil bir cihaz hem de 5 inç tablet. Bu ürünü Türkiye pazarına sokmak için android uygulamalarının yaygınlaşmasını bekleyeceğiz. 2011‘in ikinci çeyreğinde pazara tanıtmayı düşünüyoruz. Diğer ürün de 7 inç tabletimiz. Cep telefonu özelliği yok. Onun da ikinci çeyrek sonuna doğru tanıtımını yapmayı planlıyoruz. Bir de 10 inç’lik bir tablet var. Klavyesiyle hem netbook hem tablet olarak değerlendirilebilecek bir ürün. Ürün içten dönen çerçevenin kapatılmasıyla tablet PC’ye dönen tasarımı ile farklılık taşıyor. Dual Core işlemci ve Windows 7 Premium kullanılabilecek ürün, iş kullanıcılarına uygun bir alternatif sunacak” dedi. Tablet bilgisayarlara olan ilginin netbook pazarını etkileyeceğini de değinen Çakmakçı, “Türkiye’de yüzde 13-15 olan bir netbook pazarı var. Tabletler birbiri ardına geliyor bu gelişimin tam etkisi de ikinci çeyrekte netleşecek” diye konuştu.
2011’de üç önemli iş kolu
Bu yıl kendileri için perakende, KOBİ ve telekomünikasyon pazarından oluşan üç iş kolu olduğunu belirten Çakmakçı, “KOBİ ve orta ve küçük ölçekli şirketler tarafında iyi bir oyuncu olmayı istiyoruz. Masaüstü pazarında da var olacağız. Pazar büyümesinin altına düşmeyeceğiz” dedi.