Sestek'in patentini aldığı yeni sistemle, tek kullanımlık şifreye alternatif olarak, cep telefonlarına otomatik dış aramayla ulaşılıyor. Yapılan aramada kullanıcılara daha önce tanımlamış oldukları güvenlik sorusu yöneltiliyor. Sistem soruyu Konuşma Sentezi (Text-to-Speech) teknolojisiyle seslendiriyor, kullanıcının cevabı ise Konuşma Tanıma (Speech Recognition) teknolojisiyle metne çevirilerek kontrol ediliyor. Aynı süreçte, kullanıcının biyometrik kimliğine de bakılarak doğrulama işlemi tamamlanıyor.
Konuşma Analizi (Speech Analytics) yazılımı, çağrı merkezlerinde müşteri temsilcileri ve müşteriler arasında gerçekleşen kayıtlı görüşmelerin otomatik olarak yazıya dönüştürülmesini ve bu görüşmelerle ilgili çeşitli istatistiksel analizler gerçekleştirilmesini sağlıyor. Analizler sonucunda elde edilen veriler, müşteri memnuniyetinin artırılması, müşteri temsilcisi performansının geliştirilmesi ve çağrı merkezi süreçlerinin optimize edilmesi gibi konularda katkı sağlıyor.
Sestek’in patentini aldığı bir diğer sistem, ses teknolojileri kullanılarak kişiye özel davranışsal konuşma modellerinin geliştirilmesine, diyaloglarda standart konuşma modelinin dışına çıkıldığında tespit edilerek anında ilgili birimlerin haberdar edilmesine odaklanıyor.