“Dağıtım şirketleri öncelikle ‘Müşteri Deneyimi Yönetimi’ne yönelik yatırımlar yapmalı ve müşteri ile olan etkileşimlerini üst düzeylere çıkarmadırlar. Yapılacak yatırımlar sadece kurumsal düzeyde çalışmamalı bu yazılımlar hem web hem de mobil platformlar üzerinden müşteriye bilgi aktarabilen etkileşimli bir yapıda olurken özellikle sosyal medyayı aktif kullanabilen ve müşteri deneyimi ve verimliliği ölçebilecek teknolojiler olmak durumundadır.
Ayrıca dağıtım şirketleri sistemlerden toplayacağı bütün verileri büyük veri analiz tekniklerini kullanarak veriler üzerinde özellikler kurum veya kişi özelinde kullanım alışkanlıkları, kullanım performansı gibi raporlar üreterek analizler yapabileceği ve bunlardan çıkan sonuçlarla hem kurumun kendisinin daha verimli olması için gerekli aksiyonlar çıkarabilmeli hem de müşterilerine verdikleri hizmette daha kullanışlı ve verimli olacak çözümleri üretebilecekleri yatırımları gerçekleştirmeleri gerekmektedir.”
Müşteriler için esnek çözümler
Müşteriler evlerinde/işlerinde enerjiyi kullanırken aldıkları hizmeti doğal bir durum olarak düşünmeleri nedeniyle kesinti veya bir problem olması noktasında çok hızlı tepki vermekte ve rahatsızlığını en üst şekilde dile getirmektedir. Kurumdan alınan hizmetteki sürenin uzaması veya net cevaplar doğru bilgilendirme olmadığında olumsuz bir tablo ön plana çıkarmaktadır. Rutin durumda aldığı hizmetler ile ilgili bilgi almayan müşteri sorun yaşadığında doğru süreçle yönetilmediğinde tepkisini çok sert verebilmektedir. Bunu aşmaya yönelik müşteri ile olumlu bir etkileşim kurabilen bir dağıtım şirketi sadece problem olduğunda değil, yaşamın normal akışında da müşteri teması sağladığında daha olumlu bir tepki alabilecektir. Müşterinin kullanım alışkanlıklarına göre müşteriye bilgi verebilen, onların tasarruf edebilecekleri tariflere veya daha az enerji kullanmalarına yönelik bilgi aktarılması durumları müşteri memnuniyetini üst düzeye çıkartırken verilen servisin daha hızlı ve kaliteli olması sağlanacaktır.