Yönetim desteği olmadan olmaz!
“Şirketin dijital dönüşüm sürecini başlatması için sahip olması gereken motivasyon kaynağını asla ve asla (asla, bilinçli olarak iki kez yazılmıştır) “piyasa şartlarının” veya “yönetim nezdindeki bir sosyal trendin beraberinde getirdiği” zorunluluktan almamalıdır. Dijital dönüşüm öncelikle, kurum kültürünün ilericiliği, yönetimsel stratejilerin test edilebilirliği ve bunlara bağlı yetki delegasyonunun merkeziyetçilikten duygusal - fonksiyonel fayda odaklı takım kararı düzlemine çekilmiş olup olmadığıyla ilgilenir. Eğer şirket içerisinde bu yönde bir eğilim ve bu eğilim sahiplerine kayıtsız şartsız destek veren bir yönetim yoksa dijital dönüşüm ölü doğacaktır. Dijital dönüşüm gücünü, yenilikçi ve alışılagelmedik teknolojilerden değil bilinenin aksine, çoğu kısa vadede sonuç veren dijital dönüşüm operasyonu gücünü geleneksel stratejik ve operasyonel teknolojilerden alır. Dolayısıyla dijital dönüşüm stratejisi tanımlanmaksızın, süreç içerisinde bir araç olarak kullanılacak “teknoloji”ye, sahip olması gerekenden daha fazla rol atamanın gerekliliğini sorgulanmalıdır.”