Az önce çatışma görüntülerinin yayınlandığı ekranda, yaşlı başlı vakur bir kadın konuşmaya başladı. Sınır Tanımaz Gazeteciler (RWB) Uluslararası İcra Kurulu’ndan Rubina Moehring’in ismi yazdı. Moehring, dünyada basın özgürlüğünün tehdit altında olduğunu hatırlatarak, her yıl yüzlerce gazetecinin, haber uğruna öldüğünü, hapse atıldığını, kaçırıldığını söyledi. Destek istedi.
O an anlaşıldı ki bu, “gerçek” bir haber yayını değildir, ama yine de “gerçektir.” Münih merkezli yenilikçi reklam ajansı Serviceplan’in mükemmel bir senaryosu böylece reklam spotu olmuştu. Euronews tarafından 48 ülkede gösterildi. Tv üzerinden 4.1 milyon kişiye ulaştı. Ayrıca video, YouTube’da 3 haftada 651 bini aşkın izlendi. Web sitelerinde yayınlandı, 3 milyona yakın tıklandı. Serviceplan, RWB hesabına yapılan bağışların bu videodan sonra % 116 arttığını açıkladı. https://youtu.be/4v2cEXIF_kw