Oyunlaştırma, epey zamandır iş dünyasında, askeriyede kullanılıyordu. Ancak, eğitime uyarlanması kolay olmadı. Basit motivasyonel sorunları çözmek için oyunlaştırma ile pedagojik nitelikli ve öğretici eğitici oyunlaştırma akraba konular ama aralarında “kan bağı” yok. Oyunlaştırmada, oyun özellikleri olsa bile amaç oyun oynamak değil, bir konuyu öğrenmek. Bu öğrenme, sıfırdan (dil öğrenimi gibi) bir öğrenme olabileceği gibi tanımlı bir iş hedefine yönelik öğrenme de olabilir (örneğin, motivasyon artırmak, liderlik gibi).
Bu önemli girişimin MEB ile bağlantısı yok. Tamamen bir sivil toplum ve özel sektör girişimi. Ana sponsor Eczacıbaşı Topluluğu. Netmarble Türkiye, Yapı Kredi, Medinova destek sponsorları. Zaten Eczacıbaşı Topluluğu, 2003 PISA sonuçları ardından STEM eğitimini iyileştirme amacıyla Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) ve eğitim bilimcilerle 2004-07 arasında ortak bir proje yapmıştı. Amaç, analitik ve yaratıcı düşünmeyi özendirecek bir eğitim müfredatı planlamaktı. Öneriler MEB’e sunuldu. 10+ yıl aradan sonra TBV şimdi yeni bir girişim yapıyor bu konuda.