Okul eğitiminin hem daha iyi seviyelere çıkması hem de öğrencilerin teknoloji üretebilir hale dönüşümü konusunda atılan adımlar var ama yeterli değil. Eğitim seviyesinin yükselmesi için atılan bu adımların temelinde FATİH Projesi var. Bu proje ile ilgili gelişmeleri dosyamızın iç sayfalarında bulabilirsiniz. Teknoloji üretebilir bir konuma gelmek için ise işe çocuklarımızdan başlamalı ve ilkokuldan itibaren eğitim müfredatı bu yönde yeniden düzenlenmeli. Mayıs ayında gerçekleştirilen Bilişim Çocuk Zirvesi’nde verilen mesajlar da bu yönde. “Çocuklarınızı kodlamayın, onlara kod yazmayı öğretin.” Bilişim ve eğitim dediğimizde es geçemeyeceğimiz çok önemli bir sorunumuza da değinmemiz gerekiyor. Bilişim öğretmenleri. Ülkemizde ne yazık ki gerçek değerini bulamayan bilişim öğretmenlerinin sorunlarını ve bu konuda yapılması gerekenleri de dosyamızın iç sayfalarında bulabilirsiniz.
Okul eğitimini aşıp, iş yaşantımıza geçtiğimizde de eğitim yine önemini koruyor. İş-teknoloji eğitimi konusunda ülke olarak hala istenilen noktada değiliz. Bilişim okur- yazarlığından, yazılım geliştirmeye ya da teknolojileri daha verimli kullanabilmek için çeşitli eğitimlere ihtiyacımız var. Şirketlerin büyük bir bölümü hatta bunun içinde çok büyük olanlar bile var, elemanlarının eğitimine gereken önemi vermiyor, bunu bir külfet gibi görüyorlar.