Ensor’un önerisi, şirketlerin daha esnek olması. Böylece her türlü gelişime çok daha hızlı yanıt verilebilir. Bunun için de işletmeler, Ensor’un tabiriyle ‘daha da fazla tüketici odaklı olmak’, onların ihtiyaçlarını hiç olmadığı kadar yakından izlemek zorunda. Bunun için de farklı fonksiyonlara sahip müşteri ekipleri oluşturmak önemli bir adım. Bu gerekliliklere rağmen, şirketlerin bu konuda ağır hareket etmesinin temel sebebi ise Ensor’a göre, farklı birimlerin gerçekten birbirleri ile ayrı çalışması.
Şirketler değişime hazır (mı?)
Ensor, şirketlerin değişime hazır olup olmadığını ise şöyle analiz etti: “Bazı şirketler değişime hazır, ama bazıları da değil. Amazon, Virgin Atlantic gibi bazı küresel şirketler bu gelişimin yaratacağı sorunları görerek nasıl yanıt verilmesi gerektiği üzerine önemli çalışmalar yaptı. Bu gibi şirketler, diğerleri için rol model oluyor. Geleneksel büyük şirketler için tehlikeli bir dönemdeyiz. Birçok yeni ve küçük şirket doğuyor. Bunlar yaptıkları yeniliklerle köklü şirketlerden tüketicileri çekebiliyor. Tüketiciler de bu yeni yapılara geçerken tedirgin olmuyor. Teknolojinin kullanımı ve sunumu ile artık büyük-küçük ölçekli şirket farkı kalmadı. Hatta küçük ve yeni şirketler, esneklikleri ile büyüklerin önüne geçebiliyor. Çünkü daha hızlı hareket edebiliyorlar. Bu yeni girişimler, sermaye kaynağı olan yatırım şirketlerinin de ilgisini çekerek gücünü artırabiliyor.”