“Yazılım üreticisi açısından çok daha etkin bir çözümü sunması gerekiyor ve müşteriyi memnun etmeniz şart. Çünkü başlangıçta yüklüce lisans ücretleri almıyorsunuz. Yenilikleri yakından takip etmeli ve ürüne yansıtmalısınız. Tüm müşteriler aynı ürünü kullanır SaaS platformunda. Desteği ve dağıtımı tek merkezde yapar ve verimlilik kazanırsınız. Müşteriler için ise maliyetler azalır. SaaS bir çözümü konumlarken, ihtiyaçlarla nasıl örtüşüyor, ürünün gelişimi nasıl, mevcut müşteri bazı ve sağladığı memnuniyet nedir incelenmeli. Aynı zamanda, entegrasyon kabiliyetleri irdelenmeli.”
İlk adım, teknik toplantılar olmalı
Mi4biz olarak birçok hibrid mimaride ürünlerinin çalıştığını söyleyen Tamer Gülce’ye göre, bu iki yapı entegre olmaktan öte, iç içe çalışmak durumunda. Çünkü kullanıcıları bir sistemden diğerine taşımak, verim ve motivasyon kaybı. “Bu tip iç içe entegrasyonu ERP sistemleri, İK sistemleri, envanter sistemleri, bankacılık uygulamaları, sigortacılık uygulamaları, başka CRM sistemleri ile birçok kez gerçekleştirdik” diyen Gülce’ye göre, kolay olmasa da her işte olduğu gibi burada da doğru metodoloji ile ilerlemek mümkün. İlk adımda iş birimleri ile fonksiyonel BT birimleri ile teknik toplantılar gerçekleştirerek başlamak ise önemli.
Bu başlıkta regülasyonları tayin eden, farklı sektörlerde farklı kurumlar var. Örneğin finansta BDDK, enerjide EPDK, bilişimde BTK gibi. “Hem erki elinde tutan iktidarın öncelikleri hem sektörlerin kendilerine has yapısı hem de ilgili sektörlerde önceden yaşanan deneyimler regülasyonun nasıl olacağını belirliyor” saptamasını yapan Gülce, şu örneği de paylaştı: “BDDK bankalar için SaaS olanağını hemen hemen kapatmış. En azından bankalar böyle düşünüyor. Oysa EPDK’nın böyle bir regülasyonu yok.” Gülce, SaaS başlığında kurumsal öncelikleri de şu sözlerle anlattı:
“SaaS çözümlerinden öncelikli beklenti, ürünün çok basit olması ve kolayca kullanılabilmesi. Ancak basitliğin hiçlikle karışmaması gerekiyor. Örneğin Mi4biz, müşteri ilişkilerini yönetmenizi sağlar ve ne kadar UX (kullanıcı deneyimi) tekniklerini uygularsanız uygulayın, zor bir işe soyunuyorsunuz demektir. Bu durumda bizim izlediğimiz yol, basitliği bize sağlayacak olan zekayı ortaya koymak oldu. Teknik şapkamızı çıkardık ve UX tekniklerini uyguladık. Kullanıcıya şu hissi verdik: Yapacak çok işim var, ama ne yapacağımı ve nasıl yapacağımı biliyorum.”