Farklı cihazları kullanmak bir zorunluluk
Araştırma, çalışanların yüzde 93 ile en çok e-posta, bunu takiben yüzde 89 ile telefon görüşmeleri, yüzde 72 ile telekonferans görüşmeleri gibi geleneksel iletişim araçlarını kullanıldıklarını, sesli konferansın görüntü ile desteklenmesinin toplantı konsantrasyonu açısından daha verimli olduğunu gösteriyor. Ama tüm bu verilere rağmen, yüzde 34 oranında videolu görüşme yapıldığı da görülüyor. Bu arada katılımcıların yüzde 43’ü ekip çalışmasında ve iletişimde kullandıkları teknolojilerin karmaşık, içinden çıkılmaz bir deneyim yaşattığı şikayetinde bulunuyor. Unify Türkiye Ülke Müdürü Erda Tütüncüoğlu de konuyla ilgili şu bilgileri paylaşıyor:
“Araştırmalar evden ve ofis dışı çalışan sayısının hızla artacağını, çalışanların farklı cihaz ve farklı donanımlar kullanmak zorunda olduğunu ortaya koyuyor. Özellikle farklı il veya ülkelerde ofisleri bulunan, sık seyahat etmek zorunda kalan çalışanlar, cihaz ve mekândan bağımsız kolay bir şekilde iletişim kurmak istiyorlar. Bu gereksinimi adreslemek ve bunları mümkün olan en güvenli şekilde gerçekleştirmek için yeni servis ve uygulamalar geliştiriyoruz. Bulunulan yerden, daha üretken ve verimli biçimde iletişim kurabilmek önemli. Sosyal yazılım, iş uygulamaları, görüntü, yazışma, analitik ve geleneksel sesli iletişimi içine alan bu uygulama, sanal olarak her kanalda bilgi ve veriyi bir araya getirerek tümleşik iletişimin vaatlerinden öteye geçmek için tasarlandı.”