Vodafone markasının faaliyet gösterdiği 36 ülkede birden uygulanacak olan yeni strateji, Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan ve Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy’un katılımıyla düzenlenen toplantıda tanıtıldı. Tüm Vodafone ülkeleri için heyecan verici bir döneme girildiğini belirten Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan, “Bilim ve teknoloji alanında yaşanan inovasyonlar toplumsal gelişimi olumlu etkiliyor. Yeni marka konumlandırmamızla yeni trendlerin yeniden şekillendirdiği dünyamızda müşterilerimizin ve toplumların uyum sürecine ve başarısına destek olmayı hedefliyoruz” dedi. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy ise “Yeni marka kimliğimizle birlikte dijitalleşme vizyonumuzda yeni bir açılıma giderek müşterilerimize geleceğin teknolojileri konusunda ‘dijital yol arkadaşlığı’ yapmayı hedefliyoruz” yorumunu yaptı.
Ev ve iş yaşamını değiştirecek 10 eğilim
Vodafone ayrıca, ev ve iş yaşamını dönüştürebilecek ilk 10 yükselen trendi belirlemek için Futerra Danışmanlık ile birlikte çalıştı. Araştırmada 5 ülkenin önde gelen gelecek bilimcilerinin belirlediği bazı teknolojik gelişmeler şöyle sıralandı:
- Ailelerin barınma ihtiyaçlarındaki değişimlere bağlı olarak, ev inşaatı için 3D yazıcıdan basılmış parçalar yerine 4D yazıcıdan basılmış parçalar kullanılacak.
- Güneş panelleri gibi temiz enerji kullanımının çatılardan pencerelere, duvarlara ve hatta bazı otoyollara yaygınlaşmasıyla global enerji üretimi kapasitesi de 5 kat artacak.
- Organ ve uzuvları 3D biyolojik yazıcıdan basmak gibi, kişiye özel tıbbi müdahaleler mümkün olacak.
- Saatte 966 km hızlara varan trenler sayesinde şehirlerarası ulaşımda yeni bir dönem başlayacak.
- Yağmur suyu toplama, yeraltı suyu ikmali ve tuzdan arındırma gibi büyük ölçekli su toplama projeleriyle, su sıkıntısı yaşanan yerlerdeki 1,2 milyar insanın hayatı dönüşecek.
- Tarımda bağlantılı sensör kullanımının üç katına çıkmasıyla verimlilik artarken, etin yerine geçecek yeni protein kaynakları geliştirilecek.