• Test, hataları gösterir. Bir ürünün hatasız olduğunu ispatlamaz.
• Bir uygulamayı yüzde 100 test etmek imkansızdır. Önemli olan hataların nerede ve nasıl aranması gerektiğini bilmektir.
• Teste, yazılım geliştirme sürecinin başında ihtiyaç analizleri ile birlikte başlamak gerekir.
• Hatalar yazılımın belli alanlarında yoğunlaşır.
• Bir teste hep aynı bakış açısıyla bakılır ve aynı tür testler yapılırsa birçok detay gözden kaçar.
• Test aktivitesinin kapsamı ve bu aktivitede kullanılacak metotlar içeriğe göre değişiklik gösterir.
• Yazılımda hata kalmadığının düşünülmesi en büyük yanlıştır.
Turkcell Teknoloji’den aldığımız bilgilere göre, kaliteli bir test sürecine sahip olmak için, bu sürecin beş ana safhaya ayrılması gerekiyor.
1. Planlama ve Kontrol: Planlama aşamasında yapılacak testin amacı, kapsamı ve planı tespit edilir.
2. Analiz ve Tasarım: Testler esnasında koşulacak senaryolara temel teşkil edecek test senaryosu tasarımları yapılmalıdır.
3. Testin hayata geçirilmesi ve çalıştırılması: Bu aşamada, test senaryoları oluşturulmalı, testlere yardımcı olacak test ve otomasyon scriptleri hazırlanmalıdır.
4. Testin sonlandırılması: Planlama aşamasında karar verilen test amaç ve kapsamı ile mevcut durum karşılaştırılarak, testin amacına ulaşıp ulaşmadığı kontrol edilmelidir.
5. Testin kapatılması: Sonlandırılan testlerin neticesinde test projesinin kapatılmasına karar verilir.
Kalite beklentisi ile birlikte süreçlerin yönetiminde test etme ihtiyacı günden güne daha da artıyor.