Daha önce Yıldız Holding’teki görevinden de tanıdığımız Akfa Bilişim Genel Müdürü Mustafa Temel, bu yüzden farklı markalarla çalıştıklarını ve marka bağımsız hareket ettiklerini anlattı. Temel, “PC tarafında Acer, yazıcıda Canon ile Xerox, depolamada NetApp ve Dell ile çalışıyoruz. Bunun yanı sıra IBM ile iş ortaklığımız var. Önümüzdeki dönem artık birçok satış kanalını kullanmak istiyoruz. Organizasyonumuzu da buna göre yeniden yapılandırıyoruz. Odaklandığımız alanlarda sağlık başı çekiyor. Eğitim sektörü ve üniversitelere de büyük önem veriyoruz. Yeni yapılanmayla beraber daha çok kamuyla çalışmak istiyoruz. Özel sektörde de daha büyük ölçekli şirketlerle çalışmak amaçlarımızdan” şeklinde konuştu.
Bu yıl hedef 4 kat
büyüme
Akfa Bilişim’in şu anda
ekip 25 kişilik ekibi var. Yapılanma tamamlanınca
bu sayı 35’e çıkacak.
2010’u bir önceki yıla
göre yüzde 50 büyüme ile kapatan şirket, 2011 sonu için yine agresif bir hedef belirlemiş; 4 kat büyüme. Temel, bu konuda şunları söyledi: “2011’de birçok yatırımımız var, insan kaynağına da özellikle yatırım yapıyoruz. 2011’de 2010’a göre 4 kat büyümeyi hedefliyoruz.
Bütçe planlamamızda işimizin yüzde 40’ının Devlet Malzeme Ofisi’ne kutu satışımızdan, yüzde 40’ını da diğer projeler ve bütünleştirme işlerinden gerçekleştirmeyi öngördük. Hala devam eden önemli projelerimiz var. Bu yolda seçkin çözüm ortaklarımız da yanımızda. 80’i aşkın, uzun yıllardır çalıştığımız nitelikli iş ortakları. Nisan ayı içerisinde yerel kamu çözüm ortakları toplantılarının dördüncüsünü yapacağız.”
“Sektörü bozan şirketler eleniyor, kalanlar yaşananlardan ders alıyor”Temel’e göre, sektör büyüyor. Ekonomi de iyiye giderken, bilişim sektörü umut vaat ediyor. Temel’in görüşleri şu şekilde: “Bilişim sektörünün genelgeçer problemleri var. Karlılığın çok düşük olduğu bir sektör. Sektörü işini iyi yapan bütünleştiricilere ihtiyacı var. Bu konuda ciddi açık var. Biz de üstümüzden gelemeyeceğimiz, kar etmeyeceğimiz işlere girmemeye dikkat ediyoruz. Hedefimiz büyük. Ama bir yandan da kontrollü adımlar atacağız. Sektörü bozan şirketler yavaş yavaş eleniyor. Kalan şirketler de bundan ders alıyor.”
Sağlık çalışanlarına yönelik kampanya
Akfa’daki son gelişmelerden biri de sağlık çalışanlarına yönelik kampanya. Bu kampanya ile 350 bine yakın sağlık çalışanı Apple ve Dell ürünlerine uygun ödeme koşullarıyla sahip olabilecek. Hem bakanlığa hem de Apple ve Dell’e bu projemizi açtığımızda onlar da benimsedi ve protokolü imzaladık. Kampanya 1 Mart itibariyle başlıyor. Dell’in dizüstü ve masaüstü üç modeli, Apple’in iMac, MacPro ve iPad ürün modelleri kampanya dahilinde. Apple tarafında piyasadaki satış rakamlarına göre uygun fiyatlar sunduk. Dell tarafında ise 30’lara varan indirimler belirledik. Kampanyanın büyük ilgi göreceğini düşünüyoruz. En az 30-35 bin kişilik katılım bekliyoruz.”