Uluslararası Ticaret Köprüleri Programı’nı, “küresel olma yolunda önemli bir adım” olarak niteleyen AIESEC Türkiye Genel Başkanı Merve Ergin, konuyla ilgili şunları söylüyor: “2009-2013 Orta Vadeli Dış Ticaret Stratejisi’nde hedef bölgeler olarak belirlenen Afrika ve Asya-Pasifik pazarları, potansiyelleri ve gelişen ekonomileriyle birçok fırsatı barındırıyor. 2012 verilerine göre Türkiye’nin ihracatı, Afrika ülkeleriyle yüzde 39,2, Asya-Pasifik ülkeleriyle ise yüzde 41,9 arttı. Program kapsamında şirketler, bölgenin en nitelikli gençleriyle buluşma imkânı bularak kendilerine artı değer katacak, küresel insan kaynağıyla çalışabilir hale gelecek. Türkiye’yi uluslararası bir yetenek çekim merkezi haline getirmeyi de amaçlayan program, farklı sosyal normlar, şirket kültürünün farklılaşması ve çalışanların vizyonunun genişlemesinde de kritik rol oynuyor. Gençlere sunduğumuz fırsatların yanı sıra uluslararası faaliyet gösteren şirketlere de küresel pazarlamanın kapılarını açıyoruz.”