“Sigorta ve reasürans brokerliği alanında faaliyet gösteren Armor Katılım Sigorta ve Reasürans Brokerliği, teknoloji gücüyle sektörde dikkat çekiyor. Şirketin CIO ve CDO’su Gökmen İbişler, özellikle dijital bireysel sigorta platformu Sigorka.com ile gerçekleştirdikleri teknoloji odaklı dönüşümden ve öncelikli gündemlerinde yer alan kapsamlı veri güvenliği sistemlerinden bahsetti.
B2B ve B2C Platformlarında Tam Entegrasyon
Armor Broker, sigorta ERP altyapısı olarak InsurUP kullanıyor. Şirketin tüm süreçleri, API tabanlı entegrasyonlar sayesinde B2B ve B2C altyapılar arasında senkronize olarak yönetiliyor.
- B2B Platformu, beş farklı katılım sigorta şirketi ile asenkron entegrasyon aracılığıyla çalışıyor ve robotik otomasyon ile çoklu teklif oluşturabiliyor.
- B2C tarafı ise şirketin yazılım ekibi tarafından sıfırdan geliştiriliyor. Front-end tarafında Next.js altyapısı tercih edilirken, geliştirme ve canlıya alma (deployment) süreçleri tamamen GitHub üzerinde CI/CD pipeline’ları ile otomatikleştirilmiş durumda.
Tamamen Bulut Tabanlı Operasyonel Mimari
Sigorka.com, Türkiye’de barındırılan bulut altyapısı üzerinde çalışıyor. Şirketin günlük operasyonlarında entegre edilen teknolojik araçlar şunları içeriyor:
- Microsoft Office 365 ürün ailesi
- Alo-Tech bulut çağrı merkezi platformu
- Codease iş akış otomasyon çözümleri
Ana sistem sunucuları İstanbul’da barındırılırken, felaket kurtarma ve veri yedekleme süreçleri İzmir’deki veri merkezine aktarılıyor. Ayrıca Sahrayıcedid’deki merkez ofiste yer alan sistem odasında domain controller ve dosya sunucuları gibi temel hizmetler fiziksel olarak yönetiliyor.
Siber Güvenlik Planları: Guardium Gibi Çözümler Radarımızda
Henüz gelişim aşamasında olan şirketin mevcut güvenlik yapısı temel ihtiyaçları karşılamakla birlikte, büyüme ile birlikte artan risklere karşı ileri düzey veri güvenliği çözümleri gündemde.
Gökmen İbişler, “Kısa vadede Guardium gibi veri tabanı güvenliği ve veri erişim izleme çözümlerini aktif hale getirmek istiyoruz. Dijital operasyon büyüdükçe siber riskler de artıyor ve biz bu konuda proaktif davranmaya kararlıyız,” açıklamasında bulundu.
Dijital Satış ve Pazarlama Büyüyor
Sigorka, bireysel sigorta ürünlerini dijital kanallardan sunan bir doğrudan satış markası. Dijital pazarlama faaliyetleri kapsamında Google, YouTube, Instagram ve Facebook gibi platformlar aktif olarak kullanılıyor.
“Bireysel müşteri kazanımı dijital reklamlardan sağlanıyor. Bu kanalı kurumsal sigorta hizmetleriyle dengeleyerek pazarda özgün ve güçlü bir konum elde etmek istiyoruz,” diyen İbişler, dijitalleşmenin sektörde artık bir tercih değil, zorunluluk olduğuna dikkat çekiyor.”