Raporda yer alan verilere göre sosyal medyada gösterilen reklamlar, yüzde 38 büyüme sayesinde display'deki payını artırmış oluyor. Videonun 4 kat büyüme göstermesinin yanı sıra non-video display'in de büyüme oranı yüzde 35' e ulaşmış durumda.
Türkiye'de gerçekleştirilen dijital reklam yatırımlarının ise 2016 yılına göre yüzde 15,5 oranında artış gösterdiği gözlemleniyor. Bu arada raporda yer alan verilere göre dijital reklam yatırımları konusunda Türkiye, Avrupa'nın en hızlı gelişen ilk 10 pazarı içerisinde yer alıyor.
Arama motorları ve ilan sayfaları dijital reklam yatırımlarında yüzde 14,9'luk bir büyümeyle yüksek bir grafik çiziyor. Bu reklam modellerine yapılan yatırımın bedeli ise 19,3 milyar Euro olarak belirtiliyor.
Arama motoru reklam yatırımlarının en büyük çevrim içi reklam formatı olma özelliğini korumaya devam ettiğini belirtelim. Zira yüzde 14,4’lük bir büyüme oranına sahip olan arama motoru reklamları yılı 21,9 milyar Euro ile tamamlaması ile dikkat çekiyor.
Dijital reklam yatırımları bakımından en büyük 10 pazar:
1. İngiltere – 15,6 milyar Euro
2. Almanya – 6,6 milyar Euro
3. Fransa – 5,1 milyar Euro
4. Rusya – 3,3 milyar Euro
5. İtalya– 2,6 milyar Euro
6. İsveç– 1,8 milyar Euro
7. Hollanda – 1,8 milyar Euro
8. İsviçre – 1,8 milyar Euro
9. İspanya – 1,8 milyar Euro
10. Belçika – 1 milyar Euro