“BNPP Cardif olarak emeklilik, hayat ve sigorta alanlarında faaliyet gösteren üç ayrı şirketimizle Türkiye sigortacılık sektöründe 17 yıldır hizmet veriyoruz. Bilgi Teknolojileri alt yapısının yönetiminde öncelikli tercihimiz şirket içi uzmanlık kaynaklarımızı kullanmak olmakla birlikte; veri merkezi barındırma, uygulama desteği ve uygulama geliştirme gibi belirli hizmetleri, uzun vadeli sözleşmeler veya dönemsel anlaşmalar yoluyla dış kaynaklardan da sağlıyoruz.
Yönetilen hizmetleri genel olarak iki kategoride değerlendiriyorum. Birincisi yalnızca bize hizmet sunmak üzere görevlendirilmiş, kurumumuza özel dedike kaynaklarla verilen hizmetler. İkincisi birden fazla müşteriye hizmet veren ortak kaynak havuzlarından sağlanan hizmetler. Her iki hizmet modelinin artı ve eksi yönleri bulunuyor.
Dedike hizmet modelinde kurum kültürüne uyum, süreç hâkimiyeti ve işin sahiplenilmesi yüksek düzeyde gerçekleşiyor. Ancak bu yaklaşımın yüksek maliyetli olması ve çalışan sirkülasyonu yaşandığında iş sürekliliğinde aksaklık riski barındırması dikkate alınması gereken yönleri oluşturuyor. Havuz kaynak modeli ise maliyet avantajı sağlarken, havuz yapısının genişliği, etkin dokümantasyon ve güçlü bir oryantasyon süreci ile iş sürekliliğini daha güvenli biçimde sağlayabiliyor. Ancak kaynakların farklı müşteri ihtiyaçlarına kayabilme olasılığı, çağrı yönetimi, SLA takibi ve raporlamada yaşanan gecikmeler gibi operasyonel zorluklar da bu modelin doğasında yer alıyor.
BNP Paribas’ın küresel çaptaki siber güvenlik ve yönetişim politikaları da hizmet modeli seçimimizde önemli rol oynuyor. Kritik sistemler ve uygulamalar söz konusu olduğunda, hizmet sağlayıcıların kullandığı tüm izleme, ITSM, PAM vb. çözümlerin kurumumuzun veri merkezinde konumlanması ve bu hizmetlerin sahipliğinin bizde olması zorunlu tutuluyor. Ayrıca, erişimlerde çok faktörlü kimlik doğrulama (MFA) uygulaması zorunlu tutuluyor. Bu kriterler neticesinde kritik sistemler söz konusu olduğunda havuz kaynak modeli yerine dedike hizmet modeli ile ilerlemek durumunda kalabiliyoruz.
Sonuç olarak; operasyonel sürekliliğin sağlanması, uzman insan kaynağına hızlı erişim, maliyet avantajı sunması gibi unsurlar sayesinde hızlı, çevik, yenilikçi ve müşteri memnuniyetini ön planda tutan bir BT operasyonu için yönetilen hizmet modeline büyük önem veriyoruz.”