Toplantıda başka dikkat çekici bilgiler aktarıldı. Türkiye, Ortadoğu ve Afrika bölgesinin küresel ekonomik büyümenin odak noktası olduğu hatırlatılırken, bölgedeki potansiyel pazarın değerinin toplam 6,4 milyar dolar olduğu vurgulandı.
“Türkiye’nin yeri ayrı”
Basın toplantısının ardından görüşme fırsatı bulduğumuz BT EMEA ve Latin Amerika Başkanı Luis Álvarez Satorre ve EMEA Başkanı Olivier Campenon da Türkiye’nin British Telecom tarafından ayrı bir noktada konumlandırıldığını belirttiler. Avrupa, Asya ve Ortadoğu arasında önemli bir ticari köprü olduğunu söyleyen Campenon, bu yüzden ‘MEA bölgesi ve Türkiye’ şeklinde bir tanımlama yaptıklarını, Türkiye’ye, büyüme potansiyeli ve hızı nedeniyle her zaman daha önemli gördüklerini söyledi ve ekledi: “Türkiye’de genç bir nüfus var ve her zaman daha iyisini istiyor. Bu da Türkiye’yi pazar olarak güçlü hale getiriyor.” Yatırımcıları bölgesel ve küresel olarak taşıdıklarını belirten Campenon, Türkiye’de finans ve telekom sektöründe çok büyük isimlerle çalıştıklarını belirtti.
British Telecom’un yatırım stratejilerine yönelik soruya, “Yatırımlarımızı 3 gruba ayırıyoruz. İlk sırada insan kaynağı geliyor. Ardından altyapı yatırımları, son olarak da ürün ve servisler geliyor” şeklinde cevap veren Luis Álvarez Satorre, bu yatırımları önümüzdeki 18 ay içerisinde iki katına çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Satorre BT’nin yatırımlarındaki bu artışın, küresel şirketlerin bu potansiyeli yüksek pazara girebilmesinin önünü açacağını belirten Satorre, bunun aynı zamanda bölgedeki şirketlerin büyümesine ve dünyaya açılmasına da katkı sağlayacağını kaydetti.