Diğer yandan başarılı barındırma hizmeti almak ve projeleri içinde yer almak için öncelikle en doğru barındırma şirketini seçmek gerekiyor. Barındırma hizmeti sağlayan şirketin teknik yeterliliğinin, akreditasyonunun ve ürün dahilinde sağladığı özelliklerin incelenmesi gerekiyor. Tercih edilecek şirketin marka bağımsız bir uzmanlığa sahip olmasına, gelişmiş donanım, yazılım ve iletişim teknolojileri ve desteği sunmasına dikkat edilmesi başarıyı beraberinde getiriyor. İşletmeler tarafında barındırma ihtiyaçlarında doğru seçimler yapabilmek için, altyapı, esneklik, güvenilirlik, yedeklilik ve satış sonrası destek gibi öğeler kritik önem taşıyorlar.
Dünyada barındırma pazarında başı çeken ülke Amerika Birleşik Devletleri. Kanada, İngiltere, Almanya, Hollanda gibi ülkeler ABD’yi takip ediyor. Türkiye’de ise barındırma pazarı bu ülkelerinkine göre oldukça düşük düzeyde. Türkiye’de pazar büyüklüğüyle ilgili kesin rakamları elde etmek de şimdilik zor görünüyor. Ancak Türkiye’de de yavaş yavaş sektörde bir dönüşüm yaşandığını ve sektörün büyüme ivmesi yakaladığını söylemek mümkün.