Analize göre, şirkete yeni katılan çalışanların hoş karşılanması, çalışanların şirketlerine önemli katkılarda bulunabileceklerine inanmaları, işyerinin fiziksel güvenliği ve çalışanların başkalarına o şirkette çalışmaktan dolayı gurur duyduklarını belirtmeleri en iyi işverenlerin en güçlü yönleri. Temel zayıf yönler ise şirket kazancının çalışanlara dengeli yansımaması, hak eden çalışanların yükselmemesi ve yöneticilerin adam kayırması olarak gösteriliyor.
Great Place to Work Türkiye Genel Müdürü Eyüp Toprak, “56 ülkede milyonlarca çalışanın katıldığı araştırmalarda, güvene dayalı kurum kültürünün, şirketlerin bütün faaliyetlerini doğrudan etkilediği görülüyor. Türkiye’de gerçekleştirdiğimiz araştırma, şirketlerinin çok iyi bir işyeri olduğunu düşünen çalışanların şirketlerinde 10 kat daha uzun süre çalışmak istediklerini gösteriyor. Bir çalışan, şirketinin topluma değer kattığını düşündüğünde, işine severek gitmeye de 20 kat daha yatkın oluyor” dedi.