KOBİ’lerin
ulaşabileceği yapılar
Göktan’a göre, EMC çözümlerinin gelişmesi ile KOBİ özelinde de çözümlerin artması, bu stratejinin de destekleyicisi. Bu stratejinin başarısı ışığında, başka ülkelerde de uygulanmaya başladığına dikkat çeken Göktan, “EMC artık bu modele doğru gidiyor” dedi. Geçen yılın aynı dönemine oranla, bu strateji ile önemli büyüme elde eden EMC Türkiye’nin hedeflerini Göktan şöyle anlattı:
“2011’de bu yapıyı oturtup, hem direkt hem de indirekt yapıda büyümeyi istiyoruz. İndirekt organizasyonun toplam şirket cirosundaki payını her yıl kademe kademe artırabilmek de önemli. İş ortağı yapımıza hep eklemeler yapıyor, eğitimlerle onları destekliyoruz. Yeni ürünlerimiz de çıktı. KOBİ seviyesinde rahat edinilebilir programlar sunmaya çalışıyoruz. 2011’de bu yapıda bizi ileri götürecek konulardan biri tümleşik veri depolama, diğeri ise yedekleme çözümleri olacak. Çünkü şirketin ölçeği küçülse bile, bazı ihtiyaçları standarttır. Büyük şirketler için tekilleştirme, küçük ve orta şirketler için de bu gibi paket çözümler önceliğimiz. Burada iş ortaklarımızın desteğini alacağız ve onları da geliştireceğiz.”
EMC, KOBİ’lerle buluştu
EMC Türkiye’nin İstanbul ve şirketin İç Anadolu operasyonlarını üstlenen Ankara ofislerine ek olarak, artık iş ortakları da Anadolu’yu kapsama olanağı sunuyor. Dünya Gazetesi ile yaptıkları bir organizasyonla dört il belirlediklerini, bu illerde organizasyon yaparak, oradaki istek ve ihtiyaçları gördüklerini söyleyen Göktan, ekledi: “EMC’nin potansiyel iş ortakları da bizim yurt sathına yayılma isteğimizi biliyor. Böylece, daha önce hiç EMC ürünü kullanılmayan şehirlerde de varız artık. Çözümlerimiz ve ürünlerimiz KOBİ ölçeğine uygun olup, farklı noktalarda iş ortakları da olunca, bu amacımıza ulaştık.”
“Potansiyeli yerinde görmeli”
Farklı illere yönelik yapılan ilk geziler, Göktan’ın tabiriyle ‘şehirlerin yapısını görmek’ amaçlıydı. Bu yılın ikinci veya üçüncü çeyreğinde, yine Anadolu illerine yönelik bir etkinlik planladıklarını söyleyen Göktan, şu detayları paylaştı: “Bu sefer daha büyük bir ekiple gidip, seminer vermeyi, ürün ve çözümlerimizi detaylı bir biçimde anlatmayı istiyoruz. Çünkü bir ‘EMC algısı’ oluştu. İş ortaklarımızın dönüşleri de bu illeri saptamamızda bize yardımcı oluyor. Böylece o illerdeki potansiyeli görüyoruz.”