Dışkaynak kullanımının yalnızca maliyet tasarrufu ve operasyonel verimlilik dışında da faydaları olduğu görülüyor. Öncelikle dışkaynak kullanımı ve dışkaynak yönetimi kavramı şirketleri yerel kaynaklarla sınırlı kalmaktan kurtarıp küresel yeteneklere ve uzmanlıklara da eriştirebiliyor. Dışkaynak kullanımı şirketleri yeni fikirlere, bilgilere ve uzmanlıklara yakınlaştırıyor. Yenilikler için kapıları açabiliyor. Şirketlerin küresel pazarın avantajlarından yararlanmalarına olanak tanıyor. Bu noktada ileri görüşlü şirketler dışkaynak kullanımı ve dışkaynak yönetimini yapısal, operasyonel ve kültürel dönüşümleri için değerlendiriyorlar.
Diğer yandan dışkaynak kullanım ve yönetimi sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar bulunuyor. Dışkaynak kullanımında başarıya ulaşmak için hizmet alan şirket ve dışkaynak hizmet sağlayıcısı şirketin rol ve sorumluluklarının çok iyi tanımlanması gerekiyor. Ayrıca bu tanımların en efektif şekilde hayata geçirilmesi de önemli. Projenin her iki taraf için de operasyonel ve finansal başarısı için planlamanın önemine dikkat çekiliyor. Temelde en başarısız dışkaynak ilişkilerine; şirket ve servis sağlayıcı arasında dengeli olmayan rol ve sorumlulukların bulunduğu, ortak hedefe odaklanılmayan işbirlikteliklerinde rastlanılıyor. Şirketin tüm riski dışkaynak şirketine yüklememesi, dışkaynak servis sağlayıcının müşteri konumundaki şirketin işletmesel hedeflerini içşelleştirmesi de diğer önemli konular.