“Yatırımların yönelimine baktığımızda, bulut odaklı firmaların büyüme şansının çok daha fazla olduğunu görüyoruz. Donanım ve yazılım satışlarının yerini, artan oranda bulut çözüm satışları almaya başlıyor. Buna paralel şekilde, tüm kanal oyuncuları ilk satıştan elde ettikleri gelir yerine, uzun vadeye yayılan gelirden pay almak zorunda kalacaklar. Sürekli geliri garantiye almak için müşteri memnuniyetini daha üst seviyede sağlamaları gerekecek. Bulut öncesi dönemden gelen kanal oyuncuları, bulut dönemine uyum sağlamak zorundalar, fakat bunu başaracak olanların oranı yüksek olmayabilir.”
Murat Apohan’ın belirttiği gibi, teknik becerisi yüksek olmayan çalışanların bile bulut çözümleri kredi kartıyla satın alıp kullandığı bir döneme giriyoruz. Bulut çözümler kendi aralarında entegrasyon sağlıyorlar. Murat Apohan, sistemin sürekliliğinin çözüm sağlayıcı tarafından garanti edildiğini de hatırlatıyor ve ekliyor: “Bu avantajlar sayesinde kurumların kendi bünyelerindeki BT ve teknik destek ekiplerinin de küçülmesi gibi bir etkisi olacaktır.”