Microsoft ve Google’la olduğu kadar, benzer bir hizmeti hızlı büyüme sergileyen bulut depolama alanında sunan Box ile güçlü bir rekabet içinde olan Dropbox, elde ettiği kaynakla satışlarını artırmayı, mühendis ekibini genişletmeyi ve teknoloji satın almaları yapmayı hedefliyor.
Geçtiğimiz hafta, altı yıllık geçmişe sahip şirket iş dünyasına yönelik hizmetinde en kapsamlı yenilemeyi açıkladı. Bu yenilikler arasında kullanıcılara kişisel ve kurumsal hesaplarını kolayca korumalarını sağlayan bir özellik de var. Aynı süreçte rakipler Microsoft ve Amazon de mobil bilişim döneminin stratejik silahlarından biri olarak gösterilen bulut depolama odaklı çalışmalara ağırlık veriyorlar.
2007 yılında MIT mezunu Drew Houston ve Arash Ferdowsi tarafından kurulan Dropbox, kolay kullanımı, ayrıca farklı cihaz ve farklı işletim sistemleri arasında dosya paylaşımında uyumu sağlayan arayüzü ile geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşmayı başardı. Öyle ki, Houston’un verdiği bilgiye göre, bu ay itibariyle Dropbox’ın kullanıcı sayısı 200 milyon oldu. Öte yandan, Rival da 2014 yılında halka açılmaya hazırlanıyor.